Summa sidvisningar

onsdag 14 november 2012

Köttbullar, tovade vättar och grytlappar

Onsdag kväll
och det är jättemörkt ute. Vintern är på väg och jag ser fram emot snön när den kommer.

Idag ska jag göra mängder av köttbullar. Jag tovar medans köttfärsen tinar och tar en paus i tovningen och skriver lite. Tänkte att jag kunde börja så smått med julmat som går att göra i förväg och frysa in. Vart annat år firar vi jul hos min faster och vartannat år hemma hos oss. Och i år är vi hemma.  Det blir mycket som ska hinnas med till julafton och jobbar man och tovar vättar och annat för försäljning så är det ont om tid veckorna före jul.

Inte denna, utan nästa helg ska vi vara med på julmarknad med alla vättar och jag har några beställningar kvar att göra så det är till att tova lite varje dag om det ska bli några vättar gjorda.

Idag har jag provat på att göra ett par grytlappar med vättar på. Vad annars :) De blev hyfsat godkända. Bild kommer när jag är klar med kanterna som ska sys med langettstygn.

Kudde nr två är i stort sett klar. Ska sätta dit fyra tofsar innan jag syr ihop hörnen och lägger i innerkudde.

En liten bild på senaste vätten:



 
 

Han har näsa av mjuk och len angoraull.

Nu är det dags att fortsätta med tovandet!

Ha det gott!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar