Summa sidvisningar

söndag 18 november 2012

Kokar världens godaste chokladkola

Söndag kväll och hemma igen efter att ha varit med sonen på hockeymatch i Tibro. Fyra mål sköt han in idag. Så duktig han är min lillkille! :)

Söndagskvällar är alltid lite röriga här hemma. Allt ska förberedas inför arbets- och skolveckan. Extra rörigt blir det såklart när jag ska sätta igång med en massa olika projekt samtidigt. Ikväll längtade jag efter att baka bröd men insåg att det skulle betyda att jag skulle få hålla på tills inatt om jag bakade idag. Så jag startade en surdeg och kokade chokadkola istället. Egentligen är det ingen kola men jag vet inte vad jag annars ska kalla den. Det är ett gammalt recept på chokladgodisar som jag fått av min faster. Den är inte seg alls och inte hård. Och inte som vanlig choklad heller. Den är mjuk och smälter i munnen och är starkt beroendeframkallande. Jättelätt att äta upp alla själv :)

Nästa helg, på lördag och söndag ska jag vara med på julmarknad. Jag och alla vättar! Och lite fler tovade saker såsom tofflor mm. Är lite stressad över att jag inte hunnit göra fler men det får bli som det blir. Hinner inte så många på kvällarna efter jobbet. Och vättarna tar tid att göra. Men det måste få ta tid när man hantverkar. Och jag vill att varenda en ska bli fin. Men det ska bli jätteroligt att vara med på julmarknad. Min första! :) Hoppas det kommer mycket folk. Vi kommer att vara inne i Vartofta ridhus. Eller inte i själva ridhuset men i deras lokaler. Så vi kommer inte att frysa.

Nu kommer John Blund känner jag så det är dags att krypa till kojs. Natti natti alla underbara som kikar in på bloggen. Ni blir fler och fler. Det gör mig jätteglad :)

/Maria

Våran älskade nallebjörn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar