Summa sidvisningar

söndag 7 oktober 2012

Söndag kväll och svamprensning

Så var det sista kvällen på semestern snart slut. Veckan har gått alldeles för fort. Tur jag har ett jobb som jag trivs med. Har underbara arbetskamrater/arbetsgivare. Kommer bli en annorlunda period nu på jobbet eftersom det är stängt för säsongen. Inga vanliga besökare som droppar in under dagen. Nu är det förbokade grupper i stället. Lättare att planera för i alla fall.

Under veckan som gått har vi passat på att städa undan hemma och sambon har städat undan sommaren i trädgården. Så nu är det klart till snön kommer. :) För två år sedan kom snön jättetidigt och vi hade inte tagit ner taket på paviljongen så takstolparna knäcktes. Inte kul! Men nu är det klart.

Loppis har vi också besökt några stycken. Hittade några saker som fick följa med hem: En större tekanna som rymmer mer än två små koppar, en jättestoooor äldre spargris, några nya böcker, tre fina trasmattor till köket och lite till. Roligt!

Och så har vi varit i skogen :) Jag bara älskar skogen. Plocka svamp och bara mysa. Äta matsäcksmat och dricka kaffe. (hundarna gillar också matsäcken! :)) Och vi har MASSOR med svamp hemma nu att rensa. Kantareller, Trattkantareller och Taggsvamp. Hinner med lite i kväll innan det är dags att lägga huvudet på kudden och sova.

Idag kom sambon på att vi inte hämtat posten i fredags. I brevlådan låg ett litet paket till mig. Ett litet etui till tovningsnålarna. Jättefint! Gissa om jag blev glad. Det är Kerstin som sytt det. Som jag kan ha tovningsnålarna i. Titta vad fint:




Men nu: Åter till svamparna....

Kramar och natti natti
/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar