Summa sidvisningar

onsdag 21 december 2011

Sitter och väntar på att fiskgratängen ska bli klar!

Funderar på vad jag ska tova nu när jag inte har några beställda vättar att göra. Är sugen på att testa att våttova igen. Jag gjorde ett par sulor till sonens vinterkängor för ett tag sedan. Blev jättebra! Kanske ska öva på våttovning och göra ett par till mig själv. Skulle så gärna vilja gå tovningskurs och även lära mig mer om ullens egenskaper och olika typer av ull. Verkar finnas roliga kurser uppåt landet. Kanske kommer det att dyka upp några närmare här så småningom.

Arbetet med fåtöljen går framåt. Framsidan på ryggen är klar och idag har jag jobbat med sidornas insida. Jag kommer att vara ledig tills efter nyår nu så det arbetet får vänta tills jag varit ledig färdigt.

Nu är maten klar och efter maten ska jag handla julmat och steka köttbullar i mängder.

Har tagit en massa kort på vår nya fina hall. Återkommer med bilder.

Här är fåtöljen i dagens utseende:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar